21.6.13

Skincare / Cuidados faciais

 Face is one of those things that you only have one. (Ahm, as everything else?)
What I mean is if you do not take care of it, no one will for you. Plus, after is messed up is really hard to have it nicely back.
So below you can see my skincare products, some new and some old.
An old habit I had that thankfully now only happens once in 2 months - when I get drunk - is not to remove my make up. I used to do it pretty often. Not anymore.
About 2 months ago I found out I had a major allergy around my eyelids. At the same time it was proper itchy and you could easily see that it was dehydrated. When I went on Boots and Superdrug (I have this thing not to trust about what the first person tells me to do) I was advised to try the eye cream from Simple. Guess what? I absolutely fell in love with it and I have bought almost the whole range of products. I got to think my face skin is sensitive, as it might be. To be honest, I have no idea what caused the allergy as I did not use any new shadow/concealer or foundation.
Nivea Refreshing Cleanse Lotion that I will use with an oval double faced pad to remove make up and cleanse my face. I fell in love with these big pads as one is enough to remove the make up you normally use.
Boots Tea Tree night treatment gel I use when my skin is really bad regarding spots. As well as The Body Shops' Tea Tree Oil to dry the spots.
Simple:
Before going on the shower I clean my face with a wipe or make up remover. While at the shower I use the moisturising facial wash and once/twice a week I do the blackhead eliminating face scrub. I will try now to use the pore minimising toning cleanser after washing my face to tone it up. At night before going to bed I do smooth the vital vitamin night cream and I apply on my eye area the age resisting eye cream with green tea. The eye cream I use it before make up as well. On the days that I am at home - read, days I do not wear make up - I do use the replenishing rich moisturiser, which is lovely to my skin. I am dying to try this new rapid action spot zapper that claims zaps spots in just 4 hours! My favorite range of produtcs is the Kind To Skin, but my eye cream is from Regeneration range and I use the Spotless Skin for the spot zapper and for the scrub - lil' tricks.
As you could spot on the post before I did bought the No Clogs Allowed  porecleanear from Soap & Glory which I have not tried but I believe it will be something to use once a week. I have these Superdrug masks to use and that happens onceeeeee in a lifetime, despite they are absolutely gorge.
-
A cara é daquelas coisas que só temos uma (Ahm, tal como o resto?!)
Eu quis dizer que se nós não cuidarmos dela, ninguém vai fazê-lo. Mais, depois de estragada é extremamente difícil voltar atrás.
Em baixo podem ver os meus produtos de beleza diária, alguns novos e outros velhos.
Um hábito que eu tinha e que -ainda bem- agora só acontece uma vez em 2 meses (quando fico bêbeda) é não desmaquilhar. Eu fazia isso quase sempre. Agora jamais.
Há cerca de dois meses descobri que tinha uma alergia enorme nas minhas pálpebras. Ao mesmo tempo era incomodativo pois dava-me comichão e dava para ver bem que a pele estava desidratada. Quando fui à Boots e à Superdrug (eu nunca acredito no que me dizem à primeira) aconselharam-me a usar o creme de olhos da Simple. Adivinhem? Eu apaixonei-me por ele, estou muito melhor e comprei quase a gama toda de produtos da marca. Penso que se calhar a minha pele da cara seja sensível. Para ser sincera, não faço ideia o porquê da alergia dado que não usei nenhum tipo de maquilhagem novo, sombra ou base.
Nivea Loção de Limpeza Refrescante que uso com uma almofada de algodão oval e com duas faces para limpar a minha cara e desmaquilhar. Não quero outra coisa desde que descobri estas almofadinhas de algodão que são grandes e uma é suficiente para remover a maquilhagem que uso normalmente.
O Gel de Tratamento de Tea Tree da Boots eu uso quando a minha pele já está mesmo feia em relação às espinhas, bem como óleo de Tea Tree da Body Shop para secar as espinhas.
Simple:
Antes de ir para o duche eu limpo a minha cara com a toalhita ou com o desmaquilhante. Enquanto estou no duche uso o creme/espuma de limpeza com hidratante e uma ou duas vezes por semana faço o exfoliante para a eliminação dos pontos negros. Agora vou tentar usar sempre depois de lavar a cara o tónico de limpeza para minimização dos poros. À noite antes de ir para a cama eu hidrato a minha pele com o creme nocturno com vitaminas vitais e aplico o creme de olhos resistente à idade à volta da área. Este creme uso também de manhã antes da maquilhagem. Nos dias em que estou em casa - leia-se nos dias em que não uso maquilhagem - uso o hidratante rico de reposição de vitaminas, que é super gentil para a minha pele. Mal posso esperar por experimentar este mata borbulhas acção rápida que diz actuar nas borbulhas em 4 horas! A minha gama preferida é a Gentil para a Pele, mas o meu creme de olhos é da Regeneração Resistente à Idade e eu uso Pele sem Borbulhas para o zapper e para o exfoliante - truques.
Como já leram no post anterior, comprei o No Clogs Allowed da Soap & Glory que ainda não experimentei mas julgo ser algo a fazer uma vez por semana. Eu tenho estas máscaras da Superdrug para fazer mas acontece uma vez assim muito de vez em quando, apesar delas serem fantásticas.