15.6.13

Paris 2013

It won't be the last time I'm visiting, therefore the date on the tittle.
I was never passionate about Paris, it was never my crush-city. I am a more of LA, Miami, New York kinda girl. But I must confess I was surprised. Paris got me pretty bad and I was mistaken. Always had the opinion that parisians are really rude and do not want to help you if you don't speak french. Well, I love languages, that is my strengths, but french... I believe that was everything but not love at first sight. I don't like the accent, I don't get what they say and the verbs and how to ask questions is just too confusing. I was a bit concerned that as speaking french is not my hobby, that in case we would get lost, none of us could speak french! This was my first shock. People were nice and helpful, every time we tried to ask to take a picture and that, always helping, staff at restaurants: same.
I traveled with 2 friends as we went to meet a third one at Paris. A experience to never repeat is that coach. I will never forget why you should pay a bit more money to be cozy and comfortable. It was, no doubt the worst journey of my life! Up and down. Ok, so you think you are gonna sleep. And then you eventually you do, but after 2 hours you need to wake up to go on UK passport control (to see if you are able to leave the country). Alright, so you get your ass back in the coach thinking this is probably be it and you finally can rest. Well, no. Technically you need to wait 45 minutes (minimum) so the coach goes on the ferry - bad luck- and you need to leave the coach and go on the ferry itself for a 2 hour and a half journey, then to go back on the coach and FINALLY.... yes, you can enjoy a bit of sleep for 4 hours.
Well, after all it was a really nice trip. I loved the Eiffel Tour and the Louvre. I believe those were my favourite places. I really enjoyed the Notre Damme and Champs Elyseés is amazingly big, absolutely marvelous. Despite the winterish weather that we felt it was a nice break.
I will not forget to go back and visit Mac Store once again. I got an amazing nail polish and lip stick (my favorite, to be honest) from Sephora (where I got a sample of Chance from Chanel).
-
Não vai ser a última vez que vou visitar, daí a data no título.
Eu nunca fui loucamente apaixonada por Paris, nunca foi a minha cidade de sonho. Sou mais uma rapariga de LA, Miami, Nova Iorque, se calhar pela influência das séries. Mas eu confesso que me surpreendi a mim mesma. Paris apanhou-me de surpresa e mostrou-me que eu estava errada. Sempre tive a ideia que os parisiences (?) são rudes e não me iriam ajudar se eu falasse inglês (ou melhor, se não falasse a língua deles). Eu adoro línguas. É um dos meus pontos fortes, mas o francês... foi tudo menos amor à primeira vista. Eu não tenho o sotaque, eu não percebo como eles conjugam os verbos e fazer perguntas confunde-me. E como falar francês não é um hobbie, caso nos perdessemos nenhuma de nós falava francês! Este foi o meu primeiro choque. As pessoas eram simpáticas e prestáveis, sempre que tentamos perguntar alguma coisa sempre nos ajudaram. Nos restaurantes? A mesma coisa, simpatia.
Eu viajei com duas amigas para encontrar uma terceira em Paris. Uma experiência para nunca mais repetir - e que não me irei esquecer - é aquele autocarro ou o motivo de deveres pagar mais e ir mais confortável. Foi a pior viagem da minha vida! Para cima e para baixo. Ok, pensas que vais dormir. E depois até adormeces mas 2 horas depois tens que te levantar para passar no controlo do passaporte britânico (para confirmarem se podemos passar a fronteira). Ok, voltamos para o autocarro para mais 45 minutos, no mínimo, de espera para o autocarro estacionar no ferry - navio onde temos que sair do autocarro para entrarmos lá. Depois de duas horas e meia temos que voltar ao autocarro para continuar para Paris. E aí FINALMENTE... sim, podemos dormir durante umas 4 horas.
Bem, no fim de contas foi gratificante. Eu amei a Torre Eiffel e o Louvre. Acho que foram mesmo os meus sítios preferidos, não ficando a Champs-Elysées atrás. É tão grande, magnífica.
Apesar do tempo de Inverno que fazia, foi bom termos assim uma quebra na rotina, faz bem ver coisas novas!
E eu não me vou esquecer de quando voltar visitar a MAC mais uma vez. Comprei um verniz lindíssimo e um batom - que para ser sincera, é o meu preferido - na Sephora (onde ainda ganhei uma amostra do perfume Chance da Chanel).