17.6.13

An epic-wedding-weekend

I have not yet reported my last 2 weeks.
It is already been a week since I have been to Portugal. I had the greatest time. The week before that was insane as I worked 10 days in a row without a day off, and it was such a busy period. On the last 3 days at work I couldn't manage to think properly anymore, I was confusing names, situations, numbers... a disaster, basically.
That's why as soon as I got into the airplane I fell asleep to have an amazing 4 days ahead.
On the first night half an hour after landing I have met X which I miss and love to bits and her lovely friend A who we got along as soon as I met her 2 years ago. It was in a lovely coffee on the old town at Sintra (where my boyfriend is from and where we spent the majority of the time).
First day in Sintra, V had to do an eye test has he's been using his eye glasses for 5 years and could not see properly anymore. Well, I love attention and I asked to do the test as well. Doing it was a joke for me as I was bored at the store while he was picking up the latest cool frames. Surprise surprise! The result is that I am almost as blind as he is. It is not a lot but it's alarming to think that I have never noticed. He needs his glasses to look at the tv and while outside when he's on sunglasses he usually complains "I cannot read that" and stuff like that. And apparently - and scientifically - I am almost the same and never realized. Therefore now I need to use glasses always and forever. For me it was a drama, entitled by V as "the 4 years old child that does not want to wear glasses because the other kids at school are gonna bully her". I have known myself for 23 years without glasses. Even though I had a pair to use while studying/on the computer/on the office, usually I wore them just because. Not that I needed, if you know what I mean. Anyway, I have picked up a proper on vogue frame which I think it suits my style and personality. It was (it still is) a bit hard to get used to it, the much look on the mirror the bigger I find them. I could not use just a random pair of office eye glasses because if I am meant to use them everyday, they might as well fit the whole package, am I right?
Later on that evening was the boyfriends' birthday party which was quite fun. The dinners at his family house it's always a cozy environment that makes me feel at home, and everyone is so warm and welcoming. And then it was party time as we headed to Setúbal to meet his uni friends. Well, that was quite a night. I do not have a lot of words to explain this one: lots of alcohol, cool pictures, blurred and funny memories. Full stop.
On the Saturday was the wedding day. I loved it. I feel blessed and loved near his family and I believe it gets him happy as well that everyone seemed to enjoy my company. It was a whole dancing day in 12cm high heeled shoes! Pictures speak more than a thousand words.
It will be missed. I already miss to wake up in Sintra, it is such a peaceful place.
*
By the way, let me inform you that you might notice that your comments are no longer on the posts below just because I've lost my mind and decided to send the Google+ comments to hell. Honestly. Now do please feel free to comment :)
Have a lovely Monday and a fabulous week.
-
Ainda não vos contei acerca das minhas últimas 2 semanas.
Já fez uma semana desde que fui a Portugal. Diverti-me tanto. A semana anterior foi de loucos, principalmente por ter trabalhado 10 dias sem folgas, num período com muito trabalho. Nos últimos 3 dias já nem conseguia raciocinar direito, confundia nomes, situações, números... basicamente, um desastre.
Por isso mesmo, assim que entrei no avião adormeci para descansar pelos 4 dias em cheio que me esperavam. Escusado será dizer que o stress daquela semana valeu mais que a pena!
Na primeira noite assim que aterrei encontrei a X - de quem já tinha mil saudades e por quem tenho um carinho mesmo especial - e a A que simpatizei mal a conheci há 2 anos atrás. Fomos a um café bem giro na vila de Sintra (a terra do namorado e onde passamos a maior parte do tempo.
No primeiro dia, o V teve que ir ao oftamologista pois usa óculos há 5 anos e desde então já não verificava quantas dioptrias tinha, e queixava-se que não lia bem as coisas e tal. Bem, eu gosto que me dêm atenção e também quis fazer o teste. Como estava aborrecida foi mais por brincadeira, para ver no que dava. Surprise surprise! O resultado é que eu sou quase tão cega como ele. Eu sei que não é muito mas é alarmante pensar como é que eu nunca reparei. Ele precisa sempre dos óculos dele para olhar para a tv e quando está na rua com óculos de sol comenta que não consegue ler certas coisas a alguma distância e coisas assim. E aparentemente - e comprovadamente - eu sou quase igual e nunca me tinha apercebido. Então que tenho que usar óculos sempre e para sempre. Para mim foi um drama, a que o V chamou "a birra da criancinha de 4 anos que não quer usar óculos porque os meninos vão gozar com ela na escola". Eu conheço-me há 23 anos sem óculos. Ainda que tendo os para ler/escritório/computador, a maior parte das vezes só os usava porque sim. Não que precisasse, se é que me percebem. De qualquer das maneiras, eu escolhi um modelo que está na moda e que acho que vem encaixar bem na minha personalidade. Foi (e ainda está a ser) um bocadinho complicado para me adaptar. Quanto mais olho para o espelho maior eles me parecem. Eu não poderia escolher um par normal de óculos de escritório porque é suposto eu usá-los todo o dia, então eles têm que dizer com a pessoa, certo?
Mais tarde nesse dia, foi a festa de aniversário do V. Os jantares na casa dele são sempre aconchegantes em ambiente familiar que me faz sentir em casa, e todos são tão simpáticos e queridos para mim. E a seguir veio a festa quando fomos para Setúbal encontrar os amigos da universidade dele. Bem, que noite. Não tenho muitas palavras para explicar esta: muito álcool, fotografias giríssimas, memórias super engraçadas e desfocadas também. Ponto final.
No Sábado foi o dia do casamento. Eu amei. Eu sinto-me abençoada e amada junto da família dele e acredito que ele também fica feliz por ver que a maior parte pareceu gostar da minha companhia. Um dia inteiro a dançar em saltos de 12cm! As fotografias falam mais do que mil palavras.

Vou ter saudades. Já tenho saudades de acordar em Sintra, naquele sossego.
*
Já agora, venho por este meio informar a todos que poderão reparar abaixo que os vossos comentários não se encontram disponíveis. Isto deve-se ao facto de eu ter mandado os comentários do Google+ pastar. A sério. Agora sintam-se livres para comentar à vontade :)
Tenham uma boa Segunda-Feira e uma semana fantástica.